Söndagsångest?

Har vi söndagsångest numera? Nej, varför? Eftersom att vi gör något som vi bryr oss om och inte läser en massa A, B och C kurser som inte betyder någonting för oss i våra liv. Det är fantastiskt att få vakna upp på morgonen och känna att man är laddad och sugen på att kliva upp på cykeln och sätta riktning mot "Överås Slott".
Nog talat om hur underbart vi har det på Bibelskola XP, här kommer ett litet utdrag från veckan;
Måndag
Tyvärr så insjuknade vår kära Elisabeth och vi blev fria från måndagen, Jag understryker verkligen"Tyvärr" (med tanke på att hade detta varit under gymnasiet hade det känts som en befrielse)
Tisdag
Inger Gustavsson undervisade oss och som vanligt hade lektionen ett fokus på livet vilket jag upplever som mycket skönt. Ibland får man nog av filosofiska tankar...
Torsdag
Emmanuel Sennerstrand undervisade oss om Abraham och Guds nåd och vad det innebär att vara rättfärdig. Grymt bra undervisning fast mycket svår att greppa. Jag uppfattade att klassen hade en mycket positiv inställning till undervisningen.
//Räkan

Kommentarer
Postat av: Jakob

Hehe, instämmer helt! Ingen söndagsångest här! Jag längtar till skolan numera. :) Emanuels lektion var riktigt najs, avancerad och på en hög nivå. Tror man behöver gå igenom ämnet vid fler tillfällen dock för att verkligen förstå det.



Ha de gött!

2009-09-20 @ 20:01:20
Postat av: Jonas

Jag kände igen Emanuels sätt att undervisa efter 3 år på LM. Dvs mycket stress i slutet av lektionen, mycket frågor från elever som han snöade in på och tillslut inte kom in på så mycket av det som han skulle säga, men det var roligt =)

Hur gör man för att skriva här, hittar ingen länk men det var kanske det vi gick in på lite idag fast inte skrev upp någonting?

2009-09-21 @ 16:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0